B-körkort

Opel Astra Bertone Coupe 2001 Opel Astra Bertone Coupe 2001 Opel Astra Bertone Coupe 2001 Opel Astra Bertone Coupe 2001 Opel Astra Bertone Coupe 2001 Opel har vi kört sedan 1980,så du behöver inte fråga om vi tycker att de är pålitliga och lättkörda.

Trafikskolan utbildar för körkort klass B.

Teoridelen köps separat via korkort.nu

• Körkortsboken , digitalt eller i pappersform
  • Vägmärkestest (pappers) eller digitala
  • Obegränsat antal teoritester via elevcentralen
  • Rätten att köpa rabatterade förskottspaket
  • Syntest

Körlektionerna är normalt 40 min.Man kan även köra dubbellektioner. I undervisningen följer vi studiehäftets övningar 1-16, så att du hela tiden vet var du befinner dig i utbildningen och vad du skall öva nästa lektion.Som STR-trafikskola uppfyller vi de krav du har rätt att ställa på en skola.Läs mer under fliken medlem i STR. Via elevcentralen håller du koll på dina bokningar och teoriprov.

Till prislista

Riskettan hålls i trafikskolans teorilokal och omfattar minst 3 timmar.Den behandlar alkohol,trötthet ,droger och riskfyllda beteenden.För närmare info klicka på länken.

Risktvåan är vad vi i dagligt tal kallar för halkkörning .Den kommer i slutskedet av utbildningen för att du skall behärska bilen ordentligt och vara mer riskmedveten.Vi kör risktvåan på Halmstads Trafikövningsplats.

Intensivutbildning

I mån av tid kan du köra intensivt på 2-3 veckor beroende på förkunskaper.Du kan dock ej vara helt nybörjare för att klara det på denna tid. Under sommarmånaderna är det normalt sett svårare att få en intensivkurs. Detta ingår i paketet som skall erläggas i förskott:

• Grundavgift
  • 25 körlektioner a´ 40 min.(det kan behövas fler eller färre lektioner)
  • Riskettan
  • Risktvåan (halka)
  • Lån av bil vid prov

Privatistkurser

Skall du köra upp som privatist och tycker att du skulle behöva några lektioner på trafikskola först, går det bra att boka.En professionell utbildare kan hjälpa dig med de delar i utbildningen som din handledare eventuellt har missat.

Bokning                     Prislista